Wednesday, January 13, 2016

纯人声《斯卡保罗集市》,清唱经典,太美了!

文贊分享
彼得霍伦斯(Peter Hollens)演绎的《Scarborough Fair(斯卡保罗集市)》,人声伴奏都由他本人担任,太美了
 



莎拉布莱曼(原唱)


沙拉布萊曼的歌聲好聽極了,難忘的音樂,歌中文字極美麗,我好喜歡歌詞中文字。

Are you going to Scarborough fair

你正要去斯卡保羅集市嗎

parsley, sage, rosemary and thyme

香菜鼠尾草迷疊香和百里香

remember me to one who lives there

請代我向他問候

he was once a true love of mine

他曾是我的摯愛 


tell him to make me a cambric shirt

請他為我做一件棉襯衫

parsley, sage, rosemary and thyme

香菜鼠尾草迷疊香和百里香

without no seams nor needle work

不能有接縫,也不能用針線

then he'll be a true love of mine

這樣他就可以成為我的摯愛

tell him to find me an acre of land

請他為我找一畝地

parsley, sage, rosemary and thyme

香菜鼠尾草迷疊香和百里香

between salt water and the sea strands

地必須位於海水和海岸之間

then he'll be a true love of mine

這樣他就可以成為我的摯愛

tell him to reap it with a sickle of leather

請他用皮制的鐮刀收割

parsley, sage, rosemary and thyme

香菜鼠尾草迷疊香和百里香

and gather it all in a bunch of heather

用石南草捆紮成束

then he'll be a true love of mine

這樣他就可以成為我的摯愛

are you going to Scarborough fair

你正要去斯卡保羅集市嗎

parsley, sage, rosemary and thyme

香菜鼠尾草迷疊香和百里香

remember me to one who lives there

請代我向他問候

he was once a true love of mine

他曾是我的摯愛

這兩個不同的版本,哪個是你的最愛?


影片/取自YouTube如遭刪除敬請見諒。 
           

No comments:

Post a Comment